Bij Personal Training help ik je op een deskundige manier om jouw doelen te bepalen en te behalen.
Mijn twee focusgebieden zijn correcte training en voeding.

Iedereen heeft een ander lichaam, dat anders reageert op beweging, trainings-prikkels, voedsel-inname etc., daarom maak ik een schema dat alleen voor jou geldt, en dus voor jou het meest optimaal is. Bij het behalen van doelen zijn er drie elementen die een zeer belangrijke taak vervullen: voeding, trainen & slapen. Als je bijvoorbeeld af wil vallen is het niet alleen je voeding, een gemotiveerde training en rust zijn net zo belangrijk. En spieren groeien enkel in je rust en natuurlijk alleen dan als je de juiste eiwitten hebt gegeten. Dus als je wilt groeien moet je slapen.

Door effectief & efficient te trainen behaal je eerder resultaat; de basis daarbij is dan ook altijd te trainen vanuit de juiste houding: correcte training.
Hierbij is je ‘core’ (alle spieren tussen heup en ribben) het uitgangspunt omdat van hieruit alle bewegingen geregeld & gestabiliseerd worden. En dat je er een sixpack aan over houdt vind je vast niet erg.

Arnoud van Rooij

Op de basis- en middelbare school had ik altijd een hekel om naar 'gym' te gaan.
We speelde of voetbal of trefbal; en daar vond ik niets aan. Heel soms speelde we basketbal en honkbal dat vond ik wel leuk, hoewel ik er zeker niet goed in was. Voor gym stond ik ook altijd een zesje, ik deed wel mee maar niet van harte.

Dat veranderde toen ik op de Hotelschool een docent kreeg voor gym die iedere keer iets anders bedacht. Hij motiveerde me en ik begon sport leuk te vinden! Dat was bijzonder want ik had nooit gedacht dat ik er iets aan zou gaan vinden. Ik stond al snel een 8. Waarschijnlijk is er in het sporten zelf niets veranderd, maar wel in de manier waarop ik gemotiveerd werd.
En dat is ook wat ik je beloof: ik motiveer je en help je om jouw doelen te behalen.

Van hotelschool naar Personal Trainer: ik fitness sinds mijn 20e maar achteraf gezien niet serieus. Ik was wel in de sportschool, deed na wat ik andere zag doen maar ik had geen idee met welk doel ik dat deed. Rond de eeuwwisseling ben ik daarnaast aan yoga gaan doen en in 2008 rondde ik mijn yoga-docenten-opleiding af. Het menselijk lichaam fascineert mij en heb ik ook de opleiding tot masseur in 2006 afgerond.
In 2013 besloot ik serieus te gaan trainen, inclusief Personal Trainer. Dit omdat ik meer wilde leren over hoe ik de fitnessoefeningen het beste uit kon voeren. Daarna kwam vrij snel mijn enthousiasme voor trainen en doceren. Daarom heb ik me omgeschoold tot volwaardig Fitness Instructeur & Personal Trainer. Wat ik daar vooral leuk aan vind is het één-op-één te werken, écht contact te maken en jou te laten groeien zodat jouw doelstellingen realiteit worden.

En dan beloof ik je nog iets: je gaat sporten lekker vinden! Je zult hard moeten werken maar we zullen ook veel lol hebben tijdens de training!

Voeding

 

De voedsel-inname is gerelateerd aan je verbranding; voor je dagelijkse handelingen (tandenpoetsen, boodschappen doen etc.) heb je basis-energie nodig. Als je veel beweegt als zoals trainen, fietsen naar je werk, etc. zul je meer energie (voedsel) in moeten nemen. Maar welke soort energie; meer koolhydraten, meer vetten of juist meer eiwitten? Ik help je daarbij.

 

Zijn voedingspreparaten echt zo goed of overtreffen ze elkaar alleen in belofte, welke zouden voor jou wel kunnen werken en welke kan je beter laten staan? Daar kijken we samen naar!

Pakketten

Personal Training is er op gericht om jou persoonlijk te begeleiden.
En wel om je doelen op een effectieve en efficiënte manier te behalen. Ik heb me daarbij gespecialiseerd in trainingen op basis van: gezondheid, locatie & motivatie.

Iedereen wil zich gezond voelen en ondanks een mogelijke ziekte of aandoening is dat iets om aan te werken. Fitheid komt niet vanzelf. In de pakketten hieronder wordt iets meer ingegaan op de mogelijkheden; waarbij het pakket een voorbeeld is. Ik heb al een ruime ervaring in het trainen van mensen met HIV & reuma. Ik verdiep me graag in jouw situatie/ziektebeeld omdat die afwijkend kan zijn van mijn huidige ervaring. Het gaat mij hierbij dat jij het maximale uit jezelf kan halen.

En of je nu wilt trainen in een gym, buiten of misschien zelfs in het buitenland omdat je veel onderweg bent, het is voor mij persoonlijk leuk om te kijken wat de mogelijkheden zijn en jouw training hier op aan te passen. En soms heb je een steuntje in de rug nodig. Het gebeurt maar al te vaak dat iemand lid wordt van een sportschool en kopieert wat andere doen - zoals ik schreef heb ik zo ook jaren getraind. Zonde! Of zelfs dat je stopt met je trainingen. Ik help je jouw motivatie te vinden om door te zetten en je doel te behalen. We maken doelen realistisch en klein zodat er altijd wat te vieren is. Wie wil dat niet?

Trainingstijden:

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag

Zondag

 

Trainingsadres:

Van Hallstraat 617
1051 HE Amsterdam

 

Postadres:

Van Bossestraat 104 A

1051 KD Amsterdam
06-81506545
arnoudpt@gmail.com

 

07.00 - 23.00 uur

07.00 - 23.00 uur

07.00 - 23.00 uur

07.00 - 23.00 uur

07.00 - 22.00 uur
08.30 - 19.00 uur

09.30 - 17.00 uur

KvK:

62241052

 


Belastingdienst: NL141983140B02

Natuurlijk kun je na het bekijken van deze site vragen hebben.
Misschien speel je wel met de gedachte of jij wel zonder te jojo-en af kan vallen, of jouw doelen wel realistisch zijn, of het op jouw leeftijd nog wel zin heeft gezonder te gaan leven etc.
  Ik geef je graag, kosteloos, persoonlijk antwoord wat in jouw situatie kan en wat verantwoord is. Ik zal je daarna keer op keer motiveren zodat jij je doelen zult halen. Neem gerust contact met me op!